رفتن به محتوای اصلی
x

اهداف و محورهای واحد آموزش پاسخگو

 

هدف1  ( آموزشی )

نهادینه سازی پاسخگویی اجتماعی در برنامه ریزی های آموزشی

  محور ا: حرکت در جهت ارتقای پاسخگویی اجتماعی سیاست های آموزش عالی سلامت

      1- تدوین بیانیه رسالت اجتماعی شفاف در حوزه برنامه ریزی آموزشی

     2- توجه به مقوله پاسخگویی اجتماعی در نظام ارزشیابی، ارتقاء و استخدام اعضای هیات علمی و کارکنان

     3- ارتقای تعاملات بین رشته ایی و همکاری های بین حرفه ای در راستای همگرایی علوم

     4- توجه به مقوله پاسخگویی اجتماعی در پذیرش دانشجویان

  محور2 : حرکت در جهت ارتقای جنبه های پاسخگویی اجتماعی کوریکولوم ها

      1- تاکید بر الگوی تدوین برنامه های درسی مبتنی بر شایستگی و توانمندی

      2- توسعه آموزش در عرصه و آموزش مبتنی بر جامعه

      3- توجه به هدایت و طراحی برنامه های آموزش مداوم و حین خدمت دانش آموختگان رشته های مختلف در راستای نیازهای جامعه

      4- انجام نیازسنجی وسیع و همه جانبه از جامعه به عنوان محور اصلی برنامه ریزی های آموزشی

  محور3 : حرکت در جهت جلب مشارکت نهادهای اجتماعی در برنامه ریزی آموزشی

      1- تشکیل کارگروه های پاسخگویی اجتماعی در سطح دانشگاه با حضور ذینفعان از بطن جامعه

      2- جلب مشارکت نهادهای اجتماعی در برنامه ریزی های آموزشی

 

هدف2  ( آموزشی )

توانمندسازی اعضای هیات علمی در زمینه پاسخگویی اجتماعی

  محور 1: آشناسازی اعضای هیات علمی با مفاهیم پاسخگویی اجتماعی

      1- گنجاندن برنامه های آموزشی ترویجی در قالب دوره های توانمندسازی، بازآموزی و فرهنگی - اجتماعی برای اعضای هیات علمی و کارکنان در زمینه پاسخگویی اجتماعی

  محور 2: ارتقای نقش اعضای هیات علمی به عنوان الگوهای آموزنده در زمینه پاسخگویی اجتماعی

      1- تسهیل و ترغیب حضور اعضای هیات علمی در فعالیتهای اجتماعی و سازمانهای مردم نهاد با تخصیص امتیازات  تشویقی

      2- تسهیل و ترغیب تعاملات خارج برنامه آموزشی با دانشجویان و بدنه جامعه از طریق حضور در نشست ها و مجامع اجتماعی

  محور3: انگیزه سازی در اعضای هیات علمی به منظور حضور موثر در عرصه های اجتماعی

      1- بازنگری آیین نامه های ترفیع و ارتقا و پر رنگ کردن نقش فعالیت های اجتماعی در آنها

      2- معرفی و تشویق اعضای هیات علمی دارای فعالیت های اجتماعی قابل توجه

 

هدف 3  ( دانشجویی فرهنگی )

ارتقای دانش، باور و بینش دانشجویان در حوزه پاسخگویی اجتماعی

  محور1: حرکت در جهت ارتقای دانش دانشجویان در حوزه مفاهیم پاسخگویی اجتماعی

      1-  گنجاندن مفاهیم پاسخگویی اجتماعی در کوریکولوم های موجود رشته مقاطع علوم پزشکی

      2- برگزاری کارگاه های آموزشی مرتبط با مباحث پاسخگویی اجتماعی برای دانشجویان

  محور2: حرکت در جهت ارتقای جامعه پذیری دانشجویان گروه پزشکی

      1- تسهیل مواجهه زود هنگان دانشجویان با عرصه های اجتماعی

      2- اختصاص قسمتی از تکالیف و پروژه های دانشجویی به حضور و فعالیت در عرصه های اجتماعی

      3- معرفی و تشویق دانشجویان دارای فعالیت های اجتماعی اثرگذار

  محور3 : حرکت در جهت ارتقای حضور اثر بخش دانشجویان در عرصه های اجتماعی

      1- تسهیل و چابک سازی فرایندهای اداری برای ثبت و فعالیت انجمن های دانشجویی فعال در حوزه های اجتماعی

 

هدف 4  ( پژوهشی )

حمایت و هدایت تحقیقات علوم سلامت به سمت نیازهای جامعه

  محور1 : هدایت طرح های تحقیقاتی به سمت تعیین و پیش بینی نیازهای جامعه وحل مشکلات آن

      1- اجرای طرح های جامع و مستمر نیازسنجی برای شناسایی و پیش بینی نیازهای جامعه و مشکلات نظام سلامت

      2- اولویت بندی طرح های پژوهشی مبتنی بر نیاز

      3- تشویق و حمایت از طرح های تحقیقاتی مبتنی به حل مشکلات جامعه

      4- گنجاندن ارزش ها و معیارهای پایه پاسخگویی در پژوهش ها

  محور2 : هدایت پایان نامه های دانشجویی در راستای پاسخگویی به نیازهای حال و آینده جامعه

      1- تنوع بخشی به شیوه های اجرای پایان نامه های دانشجویی بر اساس نیاز نظام سلامت و جامعه

      2- انتخاب عناوین و موضوعات پایان نامه ها مبتنی بر نیازها  و مشکلات جامعه

      3- تشویق و حمایت از پایان نامه ها مبتنی به حل مشکلات جامعه

  محور3 : محصول محور نمودن طرح های تحقیقاتی

      1- توجه به بحث تجاری ساری محصولات آموزشی

      2- حمایت از پایان نامه های محصول محور

      3- حمایت از طرح های تحقیقاتی محصول محور