رفتن به محتوای اصلی
x

طرح های نو آورانه آموزش

معرفي واحد

طرح های نوآورانه فعالیت های هدفمند، آگاهانه و نظامند و دارای نتایج مشخص با هدف حل مشکلات و معضلات آموزشی در سیستم آموزشی دانشگاه تدوین و به مرحله اجرا در می آید. این طرح ها واجد ویژگی های زیر هستند.

  • در سطح دانشگاه ،کشور و یا دنیا برای اولین بار اجرا میشود.
  • منجر به پیشرفت و توسعه در یکی از حیطه های مختلف آموزش علوم پزشکی میشوند
  • یکی از مشکلات موجود در آموزش علوم پزشکی را برطرف مینماید 
  • در بستر های مختلف آموزش علوم پزشکی اجرا و پیاده میگرد
  • اعضائ هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مجری اصلی این طرح ها هستند.
  • فراتر ازانجام یک فرایند روتین آموزشی است و رویکرد غالب آن پژوهشی و از جمله اقدام پژوهی خواهد بود .

 

مشارکت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌های تحول یکی از مهمترین نکاتی  است که در ارتقا کلیه فرایندهای یاددهی و یادگیری باید مورد توجه قرار گیرد. در همین راستا سیاست حوزه معاونت آموزشی وزارتخانه ترغیب و حمایت از ایده های خلاقانه و نوآورانه در حوزه آموزش علوم پزشکی است. و این امر یکی از برنامه‌های معاونت آموزشی در اجرای  برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی است. مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی با هدف حمایت از طرحهای نوآورانه و همچنین حافظه سازمانی تحول در آموزش علوم پزشکی راه اندازی شده است.

و لذا به منظور جهت دهی به فعالیت های نوآورانه آموزشی در قالب طرح های منسجم و پرمحتوا تفاهم نامه همکاری به منظور حمایت مالی از پروپوزال های طرح های نوآورانه آموزشی بین مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی و مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت منعقد شده است. این مرکزبا فعال کردن سامانه ملی طرح های نوآورانه و جهت دهی به دانشگاه ها به منظور ارائه طرح های نوآورانه متناسب با نیازهای ملی، سایر اقدامات لازم از جمله توانمندسازی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، مشارکت و نظارت بر فرایند بررسی طرح ها را پیگیری می کند.