رسالت
گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در صدد است با بکارگیری اعضای هیات علمی با انگیزه و توانمند و استفاده از کارشناسان علاقه مند و مستعد و بهره گیری از فضاهای آموزشی مناسب، بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه توسعه وزارت بهداشت، بسته های تحول و نوآوری در آموزش، اولویتهای آموزشی و پژوهشی گروه و با تکیه بر برقراری ارتباطات موثر حرفه ای دانش آموختگانی بهره مند از دانش و فناوری روز و متعهد به ارزش ها و مسئولیت اجتماعی، تربیت کند. انتظار می رود این دانش آموختگان ضمن تعهد به یادگیری مادام العمر، بتوانند دغدغه ها و مشکلات آموزشی را در دنیای پیچیده امروز شناسایی نموده، با طراحی و انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی، دانش پژوهی آموزشی و نظریه پردازی، راه حل های مبتنی بر شواهد ارائه کرده، با به کارگیری سازوکارها، شواهد علمی و تکنولوژیهای مدرن با تاکید بر پیشرفت های جهانی در زمینه بکارگیری هوش مصنوعی در حوزه های گوناگون آموزشی به ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش، و خلق فرصتهای کارآفرینی در راستای پاسخگویی و ارتقای نظام سلامت بپردازند.
دورنما
گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برآنست با بکارگیری و پرورش نیروهای علاقهمند و متخصص در زمینه آموزش پزشکی، همگام با نیازهای در حال تغییر جوامع به نحو پویایی به سطحی از کیفیت نائل گردد که در زمره گروههای پیشرو و مرجع در زمینه آموزش پزشکی و قطب علمی آموزش و پژوهش در این حوزه، در کشور و منطقه باشد.
توانمندی های گروه آموزش پزشکی:
محور توانمندی: نقش حرفه ای
توانمندی ها
برای طراحی، اجرا و بازنگری برنامه های درسی [1] (آموزشی) مناسب برای سطوح مختلف آموزشی برنامه ریزی کند.
برای ارتقای فرایند یاددهی- یادگیری در دوره های مختلف آموزشی، برنامه ریزی کند.
طراحی و اجرای نظام ارزشیابی سیستم آموزشی، اعضای هیات علمی وارزیابی دانشجو در دورههای مختلف علوم پزشکی را، طراحی و اجرا کند.
محور توانمندی: پژوهش و دانش پژوهی
توانمندی ها
طرح های دانشپژوهی را طراحی، اجرا و منتشر کند.
با استفاده از شواهد، آگاهانه تصمیمگیری کند.
محور توانمندی: آموزش
توانمندی ها
زمینه آموزش با کیفیت در سطوح مختلف فراگیران را، فراهم کند.
محور توانمندی: همکاری بین رشته ای
توانمندی ها
به شیوه مناسب با سایر ذینفعان همکاری داشته و ارتباط مناسب برقرار کند.
گروه به ذینفعان مختلف مشاوره تخصصی دهد.
محور توانمندی: مدیریت و رهبری
توانمندی
در فعالیتهای حرفهای، اصول مدیریت و رهبری را بکار گیرد.
محور توانمندی: تعهد حرفه ای
توانمندی
اصول تعهد حرفهای را در تمامی زمینه ها، ترغیب کند.
محور توانمندی: رشد فردی و حرفه ای
توانمندی
برنامههای مناسبی را برای ارتقای فردی و حرفهای اعضای گروه و دانشجویان طراحی و اجرا کند.
اهداف گروه:
بهبود مستمر كيفيت برنامه های درسي آموزش پزشکی در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد
توسعه روش هاي ياددهي – يادگيري نظري/ عملي
توسعه و بکارگیری فناوري هاي نوين در آموزش با تأكيد بر يادگيري الكترونيكی و هوش مصنوعی
جهت دهی برنامه های گروه در راستای مرجعیت علمی آموزش پزشکی
تربیت دانش آموختگان خودراهبر، یادگیرنده مادام العمر، توانمند و پاسخگو به نیازهای جامعه
توسعه بروندادهای اتاق فکر مرکز مطالعات و کمک به فعالیتهای توسعه آموزش در سطح دانشگاه شامل:
بهبود شيوه هاي ارزشيابي برنامه های آموزشی
به کارگيري شيوه هاي گوناگون ارزشيابي استاد با تأکيد بر جنبه هاي مختلف و استفاده از بازخورد
بهبود شيوههاي ارزيابي دانشجو در آموزش هاي نظري/ عملي
بهبود برنامههاي رشد و توانمندسازي اعضاء هيأت علمي
توسعه و تقويت آموزش علوم پزشكي مبتني بر شواهد
بسط دانش پژوهي آموزشي و حمايت از طرح هاي نوآورانه آموزشي در دانشگاه
ترويج فرهنگ رشد تفکر و خلاقيت در اساتيد و دانشجويان در راستای حرکت به سمت دانشگاه هاي نسل سوم
توسعه توانمندی های اعضای هيأت علمي در زمینه آموزش بین حرفه ای
[1]Curriculum