رفتن به محتوای اصلی
x

رسالت و اهداف گروه

رسالت 

گروه آموزش پزشکی  دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در صدد است با بکارگیری اعضای هیات علمی با انگیزه  و توانمند و استفاده از کارشناسان علاقه مند و مستعد و بهره گیری از فضاهای آموزشی مناسب، بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه توسعه وزارت بهداشت، بسته های تحول و نوآوری در آموزش،  اولویتهای آموزشی و پژوهشی گروه و با تکیه بر برقراری ارتباطات موثر حرفه ای دانش آموختگانی بهره مند از دانش و فناوری روز و متعهد به ارزش ها و مسئولیت اجتماعی، تربیت کند. انتظار می رود این دانش آموختگان ضمن تعهد به یادگیری مادام العمر، بتوانند دغدغه ها و مشکلات آموزشی را در دنیای پیچیده امروز شناسایی نموده، با طراحی و انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی، دانش پژوهی آموزشی و نظریه پردازی، راه حل های مبتنی بر شواهد ارائه کرده، با به کارگیری سازوکارها، شواهد علمی و  تکنولوژیهای مدرن با تاکید بر پیشرفت های جهانی در زمینه بکارگیری هوش مصنوعی در حوزه های گوناگون آموزشی به  ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش، و خلق فرصتهای کارآفرینی در راستای پاسخگویی و ارتقای نظام سلامت بپردازند.

 

دورنما 

     گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برآنست با بکارگیری و پرورش  نیروهای علاقه‌مند و متخصص در زمینه آموزش پزشکی، همگام با نیازهای در حال تغییر جوامع به نحو پویایی به سطحی از کیفیت نائل گردد که در زمره گروههای پیشرو و مرجع در زمینه آموزش پزشکی و قطب علمی آموزش و پژوهش در این حوزه، در کشور و منطقه باشد. 

 

توانمندی های گروه آموزش پزشکی:

محور توانمندی: نقش حرفه ای

توانمندی ها

  • برای طراحی، اجرا و بازنگری برنامه های درسی [1] (آموزشی) مناسب برای سطوح مختلف آموزشی برنامه ریزی کند.

  • برای ارتقای فرایند یاددهی- یادگیری در دوره های مختلف آموزشی، برنامه ریزی کند.

طراحی و اجرای نظام ارزشیابی سیستم آموزشی، اعضای هیات علمی وارزیابی دانشجو در دوره‌های مختلف علوم پزشکی را، طراحی و اجرا کند.

محور توانمندی: پژوهش و دانش پژوهی

توانمندی ها

  • طرح های   دانش‌پژوهی  را طراحی، اجرا و منتشر کند.

  • با استفاده از شواهد، آگاهانه تصمیم‌گیری  کند.

محور توانمندی: آموزش

توانمندی ها

  • زمینه آموزش با کیفیت در سطوح مختلف فراگیران را، فراهم کند.

محور توانمندی: همکاری بین رشته ای

توانمندی ها

  • به شیوه مناسب با سایر ذینفعان همکاری داشته و ارتباط مناسب برقرار کند.

  • گروه به ذینفعان مختلف مشاوره تخصصی دهد.

محور توانمندی: مدیریت و رهبری

توانمندی

  • در فعالیت‌های حرفه‌ای، اصول مدیریت و رهبری را بکار گیرد.

محور توانمندی: تعهد حرفه ای

توانمندی

  • اصول تعهد حرفه‌ای  را در تمامی زمینه ها، ترغیب کند.

محور توانمندی: رشد فردی و حرفه ای

توانمندی

  • برنامه‌های مناسبی را برای ارتقای فردی و حرفه‌ای اعضای گروه و دانشجویان طراحی و اجرا کند.

 

اهداف گروه:

  1. بهبود مستمر كيفيت برنامه های ‌ درسي آموزش پزشکی در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد 

  2. توسعه روش ­هاي ياددهي – يادگيري  نظري/ عملي 

  3. توسعه و بکارگیری فناوري هاي نوين در آموزش با تأكيد بر يادگيري الكترونيكی و هوش مصنوعی

  4. جهت دهی برنامه های گروه در راستای مرجعیت علمی آموزش پزشکی

  5. تربیت دانش آموختگان خودراهبر، یادگیرنده مادام العمر، توانمند و پاسخگو به نیازهای جامعه 

  6. توسعه بروندادهای اتاق فکر مرکز مطالعات و کمک به فعالیتهای توسعه آموزش در سطح دانشگاه شامل:

  • بهبود شيوه ­هاي ارزشيابي برنامه های آموزشی

  • به کارگيري شيوه ­هاي گوناگون ارزشيابي استاد با تأکيد بر جنبه هاي مختلف و استفاده از بازخورد

  • بهبود شيوه‌هاي ارزيابي دانشجو در آموزش هاي نظري/ عملي 

  • بهبود برنامه‌هاي رشد و توانمندسازي اعضاء هيأت علمي

  • توسعه و تقويت آموزش علوم پزشكي مبتني بر شواهد

  • بسط دانش پژوهي آموزشي و حمايت از طرح­ هاي نوآورانه آموزشي در دانشگاه

  • ترويج فرهنگ رشد تفکر و خلاقيت در اساتيد و دانشجويان در راستای حرکت به سمت دانشگاه ­هاي نسل سوم

  • توسعه توانمندی های اعضای هيأت علمي در زمینه آموزش بین حرفه ای

 


 

[1]Curriculum