رفتن به محتوای اصلی
x

اهداف واحد ارتقاء آموزش بالینی

 

هدف کلی:

  • ارتقای آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

اهداف اختصاصی:

  • ارتقای جایگاه علمی دانشگاه در حوزه آموزش بالینی در سطح ملی و بین المللی
  • ارتقای کمی و کیفی پژوهش در حوزه آموزش بالینی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
  • تدوین و بازنگری راهنماها، دستورالعمل‌ها و ابزارهای لازم برای توسعه آموزش بالینی مبتنی بر بهترین شواهد
  • ارتقای مداوم آموزش بالینی با استفاده از به کار بستن دانش‌های جدید تدریس در آموزش بالینی
  • توانمندسازی اعضای هیات علمی بالینی در ارتباط با آموزش بالینی با طراحی و اجرای دوره های آموزشی
  • ایجاد پایگاهی جهت مشاوره‌های فردی به اساتید برای رفع نیازهای آموزشی آنان در زمینه آموزش بالینی
  • طراحی و اجرای طرح‌های ارزشیابی برنامه‌های آموزش بالینی در گروههای مختلف
  • توسعه تعاملات و نظارت بر مراکز توسعه دانشکده‌ها و مراکز درمانی با هدف حمایت تخصصی از فعالیت‌هایی که در جهت ارتقا آموزش بالینی انجام می‌دهند

 

کمیته‌ علمی واحد ارتقا آموزش بالینی

  • واحد ارتقا آموزش بالینی دارای یک کمیته علمی است. این کمیته علمی شامل مدیریت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکین، رئیس واحد ارتقا آموزش بالینی، دو نفر هیات علمی علاقه‌مند و دارای تجربه، مسئولین دفاتر توسعه دانشکده‌هایی که دانشجو در عرصه‌های بالینی دارند و مسئولین دفاتر توسعه بیمارستانی است.

کمیته مشورتی

  • این واحد همچنین دارای یک کمیته مشورتی است که شامل نماينده از فراگیران ورودی‌های متفاوت و رشته‌های مختلف است.

 

نحوه ارتباط با واحدهای مختلف

  • واحد ارتقا آموزش بالینی یکی از واحدهای مدیریت مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه است. تمامی مسائل مربوط به آموزش بالینی در این واحد مورد بررسی قرار می‌گیرد. ارتباط این واحد با معاونت آموزشی دانشگاه، مدیریت مطالعات و توسعه آموزش پزشکی و دانشکده‌ها و بیمارستان‌های آموزشی از طریق کمیته‌ی علمی خواهد بود. این واحد با مسوول واحدهای ارزشیابی استاد، واحد توانمندسازی اعضای هئیت علمی، واحد پژوهش در آموزش، مراکز تحقیقات آموزش پزشکی و دانشکده‌های ذی‌ربط و مجلات آنها در ارتباط خواهد بود.

 

نحوه همکاری متقاضیان همکاری با واحد ارتقا آموزش بالینی

  • بازوی عملیاتی واحد ارتقا آموزش بالینی علاوه بر پرسنل اصلی، متقاضیان همکاری با واحد ارتقا آموزش بالینی است. این متقاضیان در قالب کمیته علمی با واحد ارتقا آموزش بالینی همکاری می‌نمایند. وظیفه کمیته علمی، همکاری علمی در فعالیت‌های این واحد و بررسی چالش‌های رسیده به واحد ارتقا آموزش بالینی در خصوص آموزش بالینی است. کمیته مشورتی واحد ارتقا آموزش بالینی شامل نماينده از فراگیران ورودی‌های متفاوت و رشته‌های مختلف است. وظیفه این کمیته انتقال تمامی مسائل و چالش‌های مربوط به آموزش بالینی و ارائه پیشنهاد برای حل این مشکلات به کمیته علمی واحد ارتقا آموزش بالینی است.

 

امتیازات در نظر گرفته شده برای اعضای هئیت علمی حاضر در کمیته‌ علمی براساس معادل سازی فعالیت های  EDC که در شورای آموزش دانشگاه معادل سازی شده است خواهد بود.